Kaapelivahti
Kaapelivahti IPU 100 ominaisuudet:
- Tarkistaa ja hälyttää, jos auton lämmityskaapeli on kytkettynä auton ulkoiseen lämmityspistorasiaan autolla lähdettäessä.
- Ei tarvitse ulkopuolisia virtalähteitä.
- Pistorasia 220-240V~ 16Amax
- LITIUM-NAPPIPARISTO 3V Ø 20 x 3,2 mm [CR2032].
- Pariston kesto noin lämmityskausi.
- Etupaneelissa merkkivalo, joka kertoo tuleeko lämmitystolpasta sähköä.
Käyttöönotto ja säilytys
Aktivoi Kaapelivahti lämmityskauden alussa kytkemällä se n. 10 minuutiksi jännitteelliseen maadoitettuun pistorasiaan, jolloin Kaapelivahti poistuu tehonsäästötilasta ja aktivoituu. Pistorasiassa oleva aktivoitunut Kaapelivahti antaa hälytyksen sitä sormenpäillä tärisyttämällä. Lämmityskauden ulkopuolella säilytä sisätiloissa irrallaan, jolloin Kaapelivahti siirtyy tehonsäästötilaan noin viikossa.
Käyttöohje
Toiminta
Kaapelivahti varoittaa summerilla auton tärähtäessä tai viimeistään moottorin käynnistyessä, jos lämmityskaapeli on vielä kytkettynä. Hälytys toimii silloinkin, kun lämmitys ei ole päällä.
Käyttöönotto
Aktivoi Kaapelivahti lämmityskauden alussa kytkemällä se n. 10 minuutiksi jännitteelliseen maadoitettuun pistorasiaan, jolloin Kaapelivahti poistuu tehonsäästötilasta. Pistorasiassa oleva aktivoitunut Kaapelivahti antaa
hälytyksen sitä sormenpäillä tärisyttämällä.
Käyttö
Käyttö lämmityskaudella ei vaadi erityistä ammattitaitoa. Kytket vain Kaapelivahdin auton maadoitettuun sisäpistorasiaan. Jos sinulla on sisätilalämmitin, voit kytkeä sen Kaapelivahdin pistorasiaan. Valvonta alkaa noin
kolmenkymmenen (30) sekunnin sisällä lämmityskaapelin kytkennästä.
Huolto, hoito, säilytys
Lämmityskauden ulkopuolella säilytä Kaapelivahtia sisätiloissa. Laite siirtyy tehonsäästötilaan noin viikossa. Paristo kestää keskimääräisesti koko lämmityskauden ajan. Pariston vaihdossa avaa Kaapelivahdin alapuolella olevat kiinnitysruuvit. Pidä kiinni vaakatasossa olevan laitteen alakannesta siten, että pistotulppa on alaspäin. Tue toisen käden peukalolla itsesi puoleisesta alakannesta sekä paina ja väännätä yläkantta vastakkaiselta puolelta ylöspäin sormilla niin, että kannessa olevat hakaset vapautuvat ja kansi avautuu. Vaihda paristo. Kun uusi paristo on laitettu paikalleen, laite testaa itsensä ja testin aikana ilmaisee laitteen kunnossa olon antamalla merkkiääniä. Laita ensin kannen kahden hakasen puoleinen pää kohdalleen ja napsauta sitten kansi takaisin paikoilleen ja kiinnitä ruuvit.
Toimintaohjeet virhe- tai vikatilanteessa
Pariston loppumisesta laite ilmoittaa kerran vuorokaudessa kaapelin irrottamisen ja auton käynnistämisen jälkeen kahdella lyhyellä merkkiäänellä. Jos Kaapelivahti hälyttää auton käydessä, vaikka lämmityskaapeli on irti, tarkista auton ulkopuolella olevan lämmitysjohdon kytkentäliittimen kunto. Syynä voi olla liittimessä oleva vesi, joka pitää poistaa. Turha hälyttäminen saadaan loppumaan irrottamalla Kaapelivahti pistorasiasta. Jos liittimessä ei ole vettä, mutta hälytys jatkuu, tarkistuta auton lämmitysjärjestelmän maavuodot huollossa.
Käytöstä poisto
Myyntipakkaus voidaan hävittää talousjätteen mukana. Itse laite voidaan kierrättää sähkölaitteiden kierrätyspaikkojen kautta.
Tekniset tiedot
Kaapelivahti on sähköinen laite, jonka ohjausosa on sähkökäyttöinen ja pistorasian on oltava maadoitettu. Laite on testattu EMC ja sähköturvallisuustesteillä CE vaatimusten mukaisesti.
Käyttö vain (ajoneuvon) sisätiloissa (Pollution degree 2). Lämmönsiedon testilämpötila on 125ºC ( Ball-pressure). Koestusjännite on 1500 V. Käyttölämpötila on -20...+60 astetta. Nappipariston tyyppi CR2032.
Etupaneelissa on ledi, joka palaa, jos pistorasia on jännitteellinen. Takatarrasta löytyy: Nimellisjännite 230V~, -taajuus 50Hz ja -virta 16A max, Tyyppi: IPU-100, Sarjanumero ja Valmistaja: KaS Innovations Oy www.kaapelivahti.fi
Yleiset varoitukset
Pistorasian on oltava maadoitettu toiminnallisista ja turvallisuussyistä. Tätä laitetta eivät saa käyttää lapset tai sellaiset henkilöt, jotka eivät pysty lukemaan ja ymmärtämään käyttöohjetta, ellei heitä ole valvomassa sellainen vastuullinen henkilö, joka varmistaa sen, että he voivat käsitellä Kaapelivahtia turvallisella tavalla.
Kehitetty ja valmistettu Suomessa, suomalaisiin olosuhteisiin!
KaS Innovations Oy
Luhtitie 1
90230 Oulu, Finland
Toimintaperiaate
Kaapelivahti hälyttää, kun auton lämmityksen virtakaapeli on kytkettynä ja havannoidaan auton lähtöaikeista sen tärinän perusteella.
Normaali lämmityksen virtakaapeli tulkitaan kytketyksi, kun se on kytkettynä sekä auton pistorasiaan että verkkopistorasiaan.
Kaapelivahti havaitsee patentoidulla menetelmällä kaapelin kytkennän verkkopistorasiaan.
Kytkentä havaitaan riippumatta siitä, onko esimerkiksi kellolla varustettu lämmityspistorasia jo kytkeytynyt pois päältä.
Erikoiskaapelia käytettäessä riittää, että lämmitysvirtakaapeli on kytkettynä auton ulkopistorasiaan.
Auton lähtöaikeet havaitaan oven avauksen, oven sulkemisen tai auton moottorin tärinän perusteella.